zakupy w sieciówce
pexels.com

Sklepy sieciowe (inaczej: sieciówki) to sklepy z ubraniami, które znajdziemy w dosłownie każdej galerii handlowej. Do tych popularnych chodzimy bardzo często. Co można o nich powiedzieć? Które wybieramy najczęściej?

Sieciówki jako centrum galerii handlowej

Nie ma co się oszukiwać, kiedy idziemy na zakupy do galerii handlowej, to najczęściej wybieranymi przez nas sklepami są te sieciowe. Czym tak właściwie są te sieciówki? Już spieszymy z wyjaśnieniem. Według definicji sieciówka to „jeden ze sklepów tworzących sieć jakiejś popularnej marki odzieżowej, jeden z lokali popularnej sieci kawiarni, jeden z sieci zakładów usługowych itp”. My skupimy się na tych, które oferują ubrania, akcesoria i obuwie. Tam spędzamy najwięcej czasu, gdyż bardzo długo wybieramy ubrania, które chcemy kupić. To wbrew pozorom do najłatwiejszych rzeczy nie należy. Już sam wybór sklepu może być problematyczny, a co dopiero ciuchów, które chcemy przymierzyć lub kupić.

Jakie są wady i zalety sieciówek? Gdzie Polacy najcześciej robią zakupy? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w kolejnych wątkach. Nic nie stoi na przeszkodzie, by poczytać nieco o różnych sklepach, by dokonać rozeznania. W końcu spędzamy w nich bardzo dużo czasu (nawet kilka godzin). Należy też wziąć pod uwagę, że liczba sieciówek rośnie z roku na rok i jest ich coraz więcej.

Wady i zalety sieciówek

Warto przyjrzeć się wadom i zaletom zakupów w centrum handlowym. Zacznijmy od minusów. Pierwszym z nich jest ogromny tłok. Często mnóstwo osób przebywa w tym samy miejscu co my i ciężko do czegoś dojść. Najgorzej, jak jakaś dziewczyna lub chłopak sprzątnie nam sprzed nosa upatrzoną bluzkę. Zakupy w sieciówkach nie są przyjemne dla osób, które mają bardzo wyczulony zmysł węchu oraz alergie. Kolejną wadą są długie kolejki do przymierzalni. Nikomu nie chcę się czekać zbyt długo, a widok osób ze stosem ubrań niesamowicie to utrudnia. Innym minusem są niektóre ceny. Czasem są zbyt wysokie i nie możemy sobie na daną rzecz pozwolić. Na szczęście istnieją promocje, które sieciówki przeprowadzają regularnie.

kobieta i zakupy
pexels.com

Mówiliśmy już o wadach, teraz należy wspomnieć wiecej o zaletach. O jednej powiedzieliśmy – są to promocje. Możemy znaleźć produkty w cenie, która została obniżona nawet o 3/ wartości. Sieciówki oferują markowe ubrania. Ich wybór jest naprawdę szeroki, a każda z nich posiada w asortymencie najróżniejsze style bluzek, sukienek, spodni lub kurtek. Zakupy w sieciówkach są też dużo tańsze niż w butikach i (często też) w zwykłych sklepach z ubraniami.

Miejsca te tętnią życiem. Niektórzy je uwielbiają, inni nienawidzą. Centrum handlowe i sieciówki nie wydają się być odpowiednim miejscem dla osób, które niezbyt przepadają za kontaktami z ludźmi, gdyż tam codziennie się ktoś kręci.

Najpopularniejsze sieciówki w Polsce

Przyjrzyjmy się teraz sieciówkom, które najczęściej wybierane są przez naszych rodaków. Dokonamy analizy najbardziej i najmniej lubianych sklepów. Na pierwszych miejscach plasują się sklepy takie, jak H&M, Zara, Reserved, House i Cropp. Dlaczego tak często wybieramy te marki? Można na to odpowiedzieć na bardzo różne sposoby. Przyciąga nas ilość różnorodnego towaru oraz częstotliwość promocji, dzięki którym możemy pozwolić sobie na więcej. Do tego można znaleźć wiele produktów po dość niskich cenach. To ogromny plus, dzięki któremu sporo zaoszczędzimy. Za wyżej wymienionymi sklepami swoje miejsca zajmują: C&A, Mohito, Nike, New Yorker, Adidas, Orsay i Diverse. W zestawieniu znalazły się produkty dobrze znanej nam marki Tesco, która oferuje szereg innych usług (np. spożywczych).

sklep
pexels.com

W sklepach sieciowych kupujemy również obuwie. Tutaj najczęściej decydujemy się na CCC oraz Deichman. W tych miejscach buty są bardzo dobrze zrobione, a cena jest adekwatna do ich jakości.

Z roku na rok popularność sieciówek wzrasta i utrzymuje się na wyższym poziomie niż zakupy przez internet. Lubimy nosić markowe ciuchy i nie wydawać na nie miliona monet.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here